Ïîòðåáèòåëñêè âõîä

Çàïîìíè ìå | Ðåãèñòðàöèÿ
Ïîñòèíã
20.09.2016 18:46 - Sambanden mellan sjukpension och mentalvård, finns dem?
Àâòîð: latestnews Êàòåãîðèÿ: Ïîëèòèêà   
Ïðî÷åòåí: 212 Êîìåíòàðè: 0 Ãëàñîâå:
0



Svensk polis blundar inför brott om egen storsvensk trafiking

 Sambanden mellan sjukpension och mentalvård, finns dem?

(Svenska)

29.08.2016, Bulgarien. Efter att jag kopierade andras material, återvänder jag tillbaka till vårt mycket konkretta fall. Idag känner jag för att skriva om vilka risker och problem svensk sjukpension skapar I fall man varit gift med en kriminell svensk man. Som den sjuka emmigrant i reumatism och sinusit jag är.

I Sverige har det varit en ren ramaskri ifall man läser artiklar och ser filmer på bl a youtube om hur svenska sjukpensionärer lever med landets lägsta sjukpension värre än hundar och hemlösa. Men ändå i fall en ”svensk” sjukpensionär varit gift med en kriminell svenne, så blir denne utsatt för dubbla risker. Jag skall förklara längre ner hur och varför.

Jag hade det inte bättre innan – när jag var frisk och jobbade i Sverige. Jag fick bättre betalt ibland, översättningsuppdrag och barnbidrag i visa perioder. Men då skall man tänka på det att denne svenske man som jag var gift med utnyttjade mig ekonomiskt brutalt – han har inte betalat en-enda hyra, jag fick betala 300 000 SEK på hans sportiga stora Yamaha-motorcyckel, som han körde runt med, hans 300 000 i obetalt studielån, hans 300 000 på hans firma-konkurs i Malmö, möblerade han 3 gånger, som sista för 500 000 SEK, och även köpte en husbil för han för 300 000 SEK. Dessutom betalade jag alla räkningarna – och räkningar för hyra, telefon, internet och diverse prylar fyllde en hel säck med Postgiro- och Bankgiråblanketter direkt från mitt Nordea-konto på mitt namn. Dessutom köpte han inte en-enda barnplagg eller barnskor åt våra tre barn. På alla 14 åren som jag ENSAM tog hand om barna, han var enormt upptagen att köra den nygifta med en annan svensk vietnamesiska-adopterade svenskan Ann Leeh till Köpenhamn och flitigt bytte lakan i vår husvagn, där jag inte varit tillåten ens att röra vid, de få gångerna han körde mig med detta. Jag kan bara säga att min föda i 20 år i Sverige bestod mest av linssoppa, för mera hade jag inte råd med äta, för att betala Peter Kallmyrs – den kriminelles lixliv. När jag idag tittar i Bulgarien i bananpapplådan med familjens fotoalbums – med foton från besök hos släkt- och vänner i Sverige och i Bulgarien, jag känner mig lurad. Jag har i alla dessa 20 år inbillat mig att jag har haft äktenskap. Det visade sig att jag blev ekonomiskt IMPORTERAT med 2 falska, ARRANGERADE äktenskap för att den kriminelle svensken skall leva ett flott liv. Typ det som sker idag i Sverige – som denne omtalade socialdemokraten som lever lyxliv med sina flotta sportbilar och slott – på flyktingbarnas missär i olika Hitlerhem för barn fr. sportsönderbombade från Sverige – Syrien och Lybia. Fisken ruttnar från huvudet, som det heter. Peter Kallmyr är med i gänget – politiker och han i Uddevalla kommun kommer väl överens för de trafikerarar och skaffar unga kvinnor och barn för att plocka upp deras bidrag och barnbidrag. Så i denna väva av tankar, jag ber er att observera sista delen längre ner i min berättelse. Däri ligger inbäddad kopplingen vad det har att göra med denna här bloggskrivelsens rubrik – med Sjukpenningen. När man uttnyttjat brutalt en kvinna i 20 år som Peter Kallmyr gjrot med mig genom lura mig att mitt äktenskap och förhållande är äkta, men importera mig finansiellt och gaslighta mig brutalt (han kallade mig ”Idiot” 100 gånger om dagen, slog och våldtog  mig) så har han förberett sig att utsuga hela min livsenergi – hela min ”livsmust” så att säga, som när en parasit suger allt blod från sitt offer och lämnar bara ett blankt skål efter den.

När den 14 september 2007 chefen på Sluten avdelning 67 vid NÄL-sjukhuset i Trollhättan, dr Dorin Borota, där jag var inlåst för att fyra läkare, inklusive hans svärfar fr. Rumänien och min f d familjeläkare dr Ioan Mihoc, gömde efter identifikation på 2 stycken labboratorier 14 färdigt idenfiticerade maskprover, för upp till 8-cm långa hack- och piskmaskar, vilka jag plockat persolnigen per hand, och efter att dr Mihocs efterträdare – en helt okänd för mig läkare dr Jonas Lundberg på VC Dalaberg i Uddevalla hade gallrat för mig en s. Kallad ”fälla” (i form av att han i förväg förberett Vårdcentralens kraftigaste och tyngsta sjukskjöterskor att med polisiära grepp kopierade fr. amerikanska militära fängelser – typ Abu Graib och Guantanamo tillverka beställd av socialtjänstens Katarina Roslund-Larsson med chefer i Uddevalla, aggresivitet, uttryckande sig i att vid kasten som sjuksköterskorna tillfogade mig på dr Lundbergs mottagningsrummets vassaste möbelkanter, för att provocera fram falskt ”Vårdintyg”), så infann sig min svenske ex-make Peter Kallmyr även han i receptionen hos dr Borota.

Så dr Borota sade ”Mariyka, du släpper advokat Åsa Erlandsson fr. Kjelgrens advokatbyrå – Jonas är lite tokig. Jag river ner Vårdintyget, och du får din frihet”. Tyvärr idag ljuger 3 damer från socialtjänsten i Uddevalla – de lurade vid mitt närvaro per telefon domaren på rätten FR I Göteborg för några år sedan att jag skulle stuckigt från Dårhus i Sverige, vilket är ej fallet –jag har i blogget publicerat dr Borotas intyg, som jag bad honom om att bekräfta mitt frisläppande och vår överenskommelse från denna dag och jag har unga människor, vilka är kvar i livet – i form av s k ”kontaktpersoner”. Intyget som Ni kan kolla i bloggets foto-album-del även är signerat av dr Borotas personalchef, herr Conny Emmanuelsson. Där står det tydligt vem avbrutit tvångslagarna som dr Borota dessutom bad mig om ursäkt om hela diagnosfusket maskar mot påhittat mental ohälsa för mig.

Vad saken handlade om blev klart när jag och Peter Kallmyr lämnade avdelning 67 vid NÄL. Peter Kallmyr för första gång i livet visade sig enormt generös. Peter tog ut fr. sin ficka 4 flygbiljetter, och körde mig och ungarna direkt till Göteborg flygplats. Han hade förberett 3 reseväskor för barna med barnkläder, och lite skor. Men inget för mig – jag fick lämna Sverige med bara jackan på ryggen och passet.  Idag samma tre tjejer fr. soc i socialnämndnes namn i Uddevalla lurade domaren fr. FR i Göteborg att jag skulle styckigt fr. Dårhus. Men detta kan enkelt kontrolleras även via att kolla vem som köpt flygbiljetterna på Göteborgs flygplats, och då står det ej mitt namn där – de är köpta på Peter Kallmyrs pengar.

Allt jag jobbat i 20 år för stannade kvar för Peter – mina möbler för halv miljon SEK, kläder, skor, ytterkläder, t o m underkläderna tog Peter Kallmyr beslag om. Han skonade inte ens m ina ordböcker – som jag använt mig av i mitt arbete som översättare. Idag avlar han barn med ung filippinska i min säng och har inte ens bytt sovkläder i sovrummet – på mina lakan. Så mycket om att vara brutalt utnyttjat.

Men inte nog med det. Sverige har tillåtit Peter Kallmyr importera mig och uttnyttja mig brutalt i 20 år till sista min strumpa. Då försökte Peter Kallmyr sin lycka även i Bulgarien. År 2011 tillbringade jag i rätten Distriktsdomstolen i Montana. Peter Kallmyr begärde även mina föräldrars hus och min lägenhet och      sin son – Romens hus i Bulgarien och föräldrarnas arv- mark. Jag fick tillbringa från våren till hösten 2011 hela tiden inne på Distriktsdomstolen. Peter Kallmyr förde nämligen 4 civilla mål mot mig, girig att suga mig till sista metern mark och fast egendom. Men inte nog med det – han   pressade enormt dommaren Zvetan Kollev att få sända mig till rättspsykiatri i Sofia. Det dög ej till Peter Kallmyr över 80 timmar vetenskapliga och psykologiska tester och utmärkt för min mentala hälsa intyg fr. psykoterapeut och psykolog dr Serdeva fr. Montana lokalt. Han ville att domaren skulle sända mig till Sofia. Domaren nog fattade att han hade med en kriminell låt lyx-beroende girig svensk att göra och bara skrattade om Peters krav. Min advokat fick uppvisa mina 160 kurser från Komvux i Sverige och min högskolediplom från lärarhögskolan i Vraza, Bulgairen bland annat till dommaren. Domaren avslog Peter Kallmyrs krav. Dessutom hade Peter aldrig uppvisat något intyg om mental hälsa själv – fast hans bror är jämt inlåst på Slutna avdelningar i Sverige och är inbillsksjuk och fast hans mor betedde sig mycket inbillsk och aggresiv mot mig hon med. Jag uppvisar liknande från och med giftermålet i Bulgarien 1987 men jag har aldrig sett något om Peter Kallmyr. Han betedde sig som om han som svensk, hade rätten att expropriera allt och kräva allt – bara för att han var västerlänning och vi – övriga – från Öst. Utan gram respekt – med andra ord. Domaren nog fattade vad Peter Kallmyrs utspel gick ut på – kriminalitet och girighet och avslog  i alla hans 4 mål. Peter ville nämligen sända mig och mina föräldrar i dårhus – sparka ut dem från huset som de själva byggt upp – t o m tegelstenen har de ungsbränt och per hand bakat från lera, och farfar hade gjort och satt in dörrar och fönster. Det huset ville Peter Kallmyr få och stoppa oss alla på dårhus i Bulgarien. Han fick muta socialpersonal som tillverkade säckar med dumheter till Distriktsdomstolen om mig som att jag skulle inte kunna svara på en-enda fråga, jag skulle glo som en idiot på väggarna hävdade socialkvinnorna Borjana Todorova och Venera Isaeva från  KSU Montana, så jag fick bl a visa upp mig i Joro Ifandiev i egen film fr. oktober 2005 fr. hans  Eurocom-TV-serial med intervjuer att jag kan utmärkt föra mig i 60 minuter.  Jag hittade en lapp med Peters egen handstil på mitt köksbort i Montana, där Peter planerat ”presenter och porsslinsservise” för polismän, socialkvinnorna, advokaterna. Jag har fått info att han mutat alla med 300 000 SEK vilket är enormt mycket pengar för Bulgarien. Därför ingen skötte lagarna, men domaren gjorde dem i den mån att materiella ting lämnades åt dem äkta ägarna. Min son körde soc över brutalt – en soc man dök upp och lurade domaren att Romen kan inte bulgariska – han ville bo med mamma och domaren sände Romen ute i korridoren och fick utfråga hans syster Rozita, som var ”pappas flicka” (redan kraftigt hjärntvättad mot mig fr. far Peter på hemliga telefonsamtal på Skype-telefonen). Mor och far fick  minst 12 strokes och mor fick kraftigaste diabettes av stressen och båda dog som följd utav all oro som Peter Kallmyr förorsakat dem. Far dog 2015 och mor 2016

Så när ni analyserar vad Peter  Kallmyr serverat åt oss i Bulgarien år 2011 på Distriktsdomstolen i Montana, så glöm ej bort denna inte så lilla detalj, nämligen, att han ville komma åt min SJUKPENSION. Peter Kallmyr ville applicera svenska lagar och köra över dem bulgariska. Han ville applicera nämligen svenska hemska uppfinningen som svensk media skrivit emot i en ren ramaskri på sista åren om SVENSK GODMAN. Han ville bli min godman, få min sjukpension, sluta jobba i Sverige och ta hit någon ung asiatiska, i mina föräldrars hus på landet.  I sitt sjärnteckens sanna envisa glöd, Peter Kallmyr behövde lugnas ner från sin egen, annars enormt lögnaktiga och omoraliska advokat från Montana, Bulgarien. Jag närvarade sista dagen i hennes mottagning med Peter Kallmyr och där inför mig, hon försökte brumsa honom ”Ett hus på landet i Bulgarien kostar korvören, du kan känna dina pengar i Sverige och köpa en hel by”- försökte hon öppna Peter Kallmyr ekonomiskt. Men han var ute efter mord och död, och lyckades slå ut dem  sjukaste och äldsta först – mina föräldrar.

Idag Peter Kallmyr uttnyttjar äldsta av våra barn att fortsätta utpressa mig att få mina föräldrars hus, som han dödat med sina orymliga och brutala civilla mål 2011 i Bulgarien efter vilka de insjuknade kraftigt. Begär han inte för mycket? Är han en överbeskyddat Terminator? Är han Kungarikets kriminelle gungstling bara för att han   satt på Gunnell på Poliset i Uddevalla och hon har spritt sina kontakter på socialtjänsten och inom Uddevalla kommun? Får man förinta hela släkter utomlands och uttnyttja barna för utpressning?

Finns det ingen polis? Och varför reagerade inte polisen i Uddevalla, är det igen för intimma älskarinnan Gunnell från Berghuggen utanför Uddevalla – f d granne till Peter Kallmyr, som mina polisanmälan blev utan minsta svar till min postadress i Bulgarien?

Frågorna är många. Enligt mig ärvårt fall ett rent BROTTSFALL och inte alls någon BARN-fall som soc skall dra i. Fallet är för kriminella ekonomiska brottspolisen där kriminella utsugare och trafikanter och utnyttjare av barnbidrag – avlare av barn för barnbidragets skull tillhör. Att brottutredare av ekonomiska brott tolererar liknande barn- och kvinno-trafikanter för deras sjukpensioner och barn- och övriga bidragens skull idag i Sverige och i Uddevalla kommmun – det är helt ofattbart!      

Peter Kallmyr har för barnbidragens skull avlat 2 barn till och sökt att gifta om sig med ung asiatiska som redan har fött ett barn – han valde sina flickvänner efter hans grundkrav – att redan ha 1 barn. Jag antager att han lever på barnens barnbidrag.

När min dotter anlände i aug 2016 till Bulgarien för sin mormors begravning, så fick jag betala precis allt för henne – flygbiljetten, skorna, kläderna, maten, tog henne till läkare, hon kom sjuk och orolig om sina fysiska problem från Sverige. Peter Kallmyr hade inte ens gett henne pengar till flygbussen eller till en ficka på hennes 2 plus 12 timmars väntantid på Tegel-flygplats i Berlin! Jag fick betala rubbet. Han hade dock hjärntvättat henne kraftigt att jag med min misserabla sjukpension fr. Sverige skulle vara ”miljonär”. Flickans pojkvän från Jordanien hade gett lite fickpengar åt henne till flygplatsen. Peter hävdade per telefon att han hade ej råd att försörja sex barn, och var urfattig. Han har i 20 år hålligt hemlig vilken är hans lön som väktare i Sverige – han jobbar jämt övertid men får enligt honom själv aldrig betalt. Jag vet inte ens idag storleken på hans Sekuritas och andra väktarbolag-baserad lön.

Peter Kallmyrs girighet är enorm, den går ut över barn och utländskor utan kontakter på  hans kommun där han är mafiaboss och regerar via poliskvinnan Gunnell fr. Berghuggen, och han borde sitta bakom galler! 

Om inte några tvångslagars- och LVU-lagars – och socialtjänstsystem-stopp, inte införs så kommer liknande barn-slående och utländska kvinnors förödande att obehindrat fortsätta i all sin svenska och nordiska evighet. Något måste göras – Polisen måste skötta sitt jobb. Jag har lämnat ett tiotals polisanmälan och är illa tvungen att larma nu via min blogg här för att Uddevalla polisen protekterar liknande ekonomiska brottslingar som Peter Kallmyr. Jag vill inte gå ut på det att att hans andra bror har 13 barn med 10 kvinnor och hans tredje – några till med några kvinnor, en av vilka var älskarinna åt Peter. Tydligt är att myndigheterna i Uddevalla kommun protekterar b rottslingar – inte bara inom vården och inom socialtjänsten – som min bloggs dokument och telefon – och mp-3-inspellningar avslöjat med deras diagnosfusk av mental karaktär för att skapa arbetsplatser för den arbetslösa och patient-tomma mentalvården i Trestad i Bohuslän, som lever på just vård av mentalt sjuka, men även  protekterar privata brottslingar, bara de har älskarinnor och mutar tjänstepersonal och sätter på socialsekrterare – kvinnor, vilket i vårt fall visat sig att Peter och Katarina Roslund-Larsson haft hemliga möten av privatkaraktär redan år 2006 i Uddevalla bakom barnens och min rygg. Likande mafior skall inte avslöjas med sjuka föräldrars död och insjuknande i Utlandet, och från Utlandet via utdrivning och flykt. I fall Er svenska polis fungerade borde detta korrigeras på plats i Sverige – den som larmade polisen – d v s jag och fick Besöksförbjud i Malmö, skall inte efter flytt till Uddevalla bli offer som bestraffning för sina S O S-larm och besöksförbjud, via att bli misshandlat med stulna fysiska diagnoser hos vården och barn  från socialen bara för att sex m ellan svenskar är inblandat bakom S O S –larmarens rygg. Hela mafia-gänget i Uddevalla kommun – läkarna, socialdamerna och poliskvinnan och privatpersonen och barn – och falska hustrutrafikeraren Peter Kallmyr bör sitta i fängelse – om Ni följer mitt falls dokumentation och mp-3- och telefoninspellningar i fall ni på polisen skötte ert arbete, vilket ni struntat fullständigt i Uddevalla, bara för att den knullade av min ex-make kvinnliga polisen fr. Berghuggen sätter stopp för ert vidare arbete, antagligen (misstänker jag kraftigt). Då är polisen i Uddevalla en ren mafia och det är underligt att Uppdrag granskning vände ryggen åt vårt fall – de och liknande program bör syssla med oss. Jag skall inte som sjuk och med inflammerade leder och ihåligheter i kroppen behöva knacka här och avslöja skurkarna själv – man skall skona mig lite, jag är ändå sjuk i reumatism och lider utav att sitta stilla vid datorn.

Peter Kallmyr skall inte tillåtas utpressa barnen att utpressa mig på mormors och morfars hus i Bulgarien – de har redan fått 1 hus från mig, som de misssköter och betalar ej renovering för i Draganiza, gatan Parva, nummer 73. Jag betalar med min ynkla sjukpension alla nedrivningar från kriminella och arbetslösa i den hårt drabbade av arbetslösheten by. Innan de utpressar mig på mitt hus i arv, kan de börja sköta sitt eget som de skitit i sedan Peter körde mig till flygplats Göteborg och till Bulgarien – sedan 2007 alltså.

Polisen bör  kalla honom och läxa upp han att sluta utpressa mina barn och mig själv – jag betalar tre barnbidrag till svenska Försäkringskassan varje guds månad, som barna mina själva borde ha fått sedan 2011 (Domslut fr. Distriktsdomstolen i Montana) – till barnens kläder, mediciner, läkarbesök och mat. Barna skall inte kastas ut i Bulgarien på mina ytterliggare kostnader – Peter Kallmyr har själv begärt att jag skall betala barnunderhållsstöd till Sverige från Bulgarien då skall den gå till barnens fysiologiska och fysiska behov och inte åt hans vin och lyxvanor – biljetter till sin nya filipinska släktingar från Asien eller resor till Asien. Jag tyckte synd att flickan kom med dåliga skor och utan kläder till mig från Sverige och att istället för att ta det lugnt vi joggade butiker att klä upp henne.Så skall det inte vara.

Svensk girighet – all ära och rasism mot utlänningar men vi och våra halv-svenska barn är inga ekonomiska och läkemedelsexperiment-slavar, som myndigheterna istället för att polisen skall skötta sitt och stödja oss – har gett sig på mig och barna – på oss – på OFFREN istället och utsatt oss för diverse vård-experiment under socialtjänstens falska jorunaler och utredningar och IVO-s protektion av all falsk dokumentation (IVO vägrat att rätta till sig efter dr Borotas överenskommelse och intyg med mig fr. den 14 sept 2007).

Ekonomisk brottslighet skall bekämpas och kvinnor och barn från Utlandet skall inte hållas gisslan från mafioter på Kommun Uddevalla inom socialtjänst, polis och vård! Jag kräver en nationell UTREDNING av vårt fall på alla nivåer! Läs mina blogg och kolla dokument och inspellningar jag hängt upp här och på www.youtube.com. Jag kan inte ens ljuga, då jag behöver inte ens prata! – Andra personer i dem talar för sig själva – deras lögner avslöjas av deras egna ord, jag har agerat bara journalist, då jag har lite journalistisk bakgrund i baggaget från mina svenska utbilningar.

Är less att jag behöver gå så långt, utan att någon på hela 9 år utreder. Jag skriker i hela 9 år och inga svenskar ens kommenterar om vårt fall – då emmigrant och invandrare är offert och svenskar är de kriminella – sådana fall älskar svenska politiker och aktivister och journalister inte ta upp, därför jag sjuk med svullna fingrar här knackar själv – stor skam! Shame on you, shame on you, shame on You, Rasister i Sverige! ER Rasism har gjort er hela högen då till medbrottslingar och kriminella!

Mina dokument finns här och jag väntar på att någon svensk journalist skall hjälpa mig att begära kopior från dem och sätta ner sig och läsa allt och se att varje mitt ord är befogat med officiella myndighets-härstammande BEVIS! Jag ljuger inte ett ljud!

Är till min natur en rättvisans person och för rättvisan är jag beredd att dö!

Ännu mera när mina barn är slavar och offer i er kriminella verksamhet i Sverige som Ni driver på kommunal nivå i Uddevalla kommun! Skall skrika tills jag och mina barn får upprättelse mot er  kriminella gäng inom vård, soc och polis i Uddevalla kommun!

Tills Nationellt någon tar hand om era ekonomiska Uddevalla-kommun-fästade skurkarna – skall skrika hela mitt liv om det behövs. Och jag sprider  - på alla språk , är f d översättare själv, så ni leker med helt fel person! Polisen i Sverige vet hur bra jag är på att skrika och sprida – de har stoppat min in ternetuppkoppling när jag drev tidningen www.panslavjanstvo.com. Så nog har de erfarenhet att de kommer inte bli lämnade i fred före jag och mina drabbade av socialtjänstens isolering, svält och tortyr  och nu ekonomiskt uttnyttjade barn, får upprättelse!     

Se på den här min bloggsidan som nästa i rad polisanmälan mot Peter Kallmyrs ekonomiska utsugning av barn och utländska kvinnor!

I fall ni inte gör ert arbete så hoppas jag på att Gud hämnas istället för oss. Girighet får inte gå över grav. Karma funkar inte på det viset.                                               

Rasistiska svenska partier och politiska aktivister undviker till den grad fallen där invandrare är offer och svenskar – skurkarna, så alla håller de i 9 år knepptyst om att ens kommentera vårt fall. Jag skall skrika tills någon bryr sig om vår orättvisa, det lovar jag. I böcker, seminarier, tv-intervjuer. Jag har börjat med Joro Ifandiev – en känd journalist fr. Bulgarien. Annina Karlsson behövde åka till Turkiet och Jerzy Donus till Grekland för att få deras fall uppmärksammade, jag började med Bulgarien. Och min kamp är bara i sin linda. Svensk rasism kommer att bli känd. – Världskänd, det lovar jag!



Òàãîâå:   sjukpension,


Ãëàñóâàé:
0



Ñïå÷åëè è òè îò ñâîÿ áëîã!
Íÿìà êîìåíòàðè
Òúðñåíå

Çà òîçè áëîã
Àâòîð: latestnews
Êàòåãîðèÿ: Ïîëèòèêà
Ïðî÷åòåí: 1185105
Ïîñòèíãè: 2021
Êîìåíòàðè: 478
Ãëàñîâå: 236
Êàëåíäàð
«  Àïðèë, 2024  
ÏÂÑ×ÏÑÍ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930